طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی خشک

8 Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس کوکوسبزی

سبزی کوکو خشک متشکل از چهار نوع سبزی با ارزش از جمله تره، گشنیز، شنبلیله و جعفری می‌باشد. سبزی کوکو ترکیبی مشابه سبزی پلویی دارد. در تهیه کوکو سبزی جهت خوش طعم شدن غذا از زرشک یا گردو درآن نیز استفاده کنید.

 

عکس کوکو سبزی

مواد لازم جهت تهیه کوکو سبزی

  • 500 گرم سبزی خشک کوکو (تره، جعفری، گشنیز، شوید)
  • 4 عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق مربا خوری سیر رنده شده
  • زرشک و گردو در صورت تمایل
  • ادویه مخصوص کوکو سبزی به مقدار لازم

توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:


ادویه مخصوص کوکو سبزی:

ادویه فلافل/ادویه کوکو سبزیطرز تهیه کوکوسبزی:

ابتدا سبزی کوکو را به مدت 30 الی 40 دقیقه در ظرفی پر از آپ بریزید تا خیس بخورد. بعد از خیس خوردن سبزی آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.سپس در یک ظرف کوچک تخم مرغ ها را شکسته و پس از اطمینان از سالم بودن آن‌ها در یک ظرف بزرگ، سبزی کوکو  و تخم مرغ‌ها را به خوبی مخلوط نمایید تا خوب پف کند.

سپس ادویه و سیر رنده شده را به طور کامل به مواد اضافه کنید. برای لذت از طعم بهترکوکو می‌توانید نصف فنجان مخلوط زرشک و مغز گردو را به مواد اضافه کنید. سپس روغن را در تابه ریخته تا کاملاً داغ شود، در غیر این صورت کوکو به تابه می‌چسبد و موقع برگرداندن خرد می‌شود . مواد را آهسته داخل تابه ریخته و کف تابه پخش کنید و آن‌ها را صاف نموده و درب تابه را بگذارید تا کوکو مغز پخت بشود. حرارت را کم کرده تا به آرامی پخته شود سپس حرارت را زیاد کرده تا برشته شود. پس از برشته شدن می‌توانید آن را برگردانده تا بخش دیگر آن نیز برشته شود، همچنین می‌توانید برای پخت کوکو از فر استفاده کنید، در این صورت فر را از قبل با 350 درجه فارنهایت گرم کرده و کوکو را به مدت 40 دقیقه داخل آن قرار دهید تا کاملا برشته شود .

سبزی کوکو خشک

خرید سریع و آسان سبزی خشک اعلاِِء – مخصوص کوکوسبزی

8 Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.