میوه خشک و انواع آن

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دیروز بعد از ظهر که توی دفتر کارم نشسته بودم یکی از همکارانم که مسئول کارهای مربوط به سئو و تولید محتوای سایت شرکت است , یهو برگشت و بهم گفت که شنیدم میخواین بنویسین ؟ من هم با خنده بهش گفتم محتوا نیاز داری ؟ و گفت  بله راجع به میوه خشک فله و این شد که گفتم چند خطی در این خصوص بنویسم که امیدوارم به دردتون بخوره .

سال ۸۵ بود که من برای مصاحبه استخدامی به یک شرکتی رفتم که زمینه فعالیتش تولید میوه خشک بود و تازه شروع به فعالیت در این صنعت کرده بودند . خب اولش خیلی گنگ بودم  چون راستش رو بخواین برام دنیای عجیب و غریبی بود و اصلا تجربه ای در این زمینه نداشتم ، اما یه حسی بهم میگفت که قراره تو این صنعت یه اتفاق بزرگی برام رخ بده .

در هر حال پس از هفت خوان مصاحبه و گزینش , به عنوان مدیر فروش توی اون شرکت مشغول به کار شدم  و این تازه شروع ماجراجویی من بود… من وارد صنعتی شده بودم که هیچ شناختی از اون برای مردم وجود نداشت و مردم اصلا نمیدونستن که میوه خشک چی هست . به طبع من باید ابتدای به ساکن برای این محصول فرهنگ سازی میکردم و در کنارش به تدریج کار بازاریابی رو هم پیش میبردم . حالا فکر کنین تازه بیای و به مردم بگی که این محصول رو چجوری باید بخورن ! در ابتدا میبایست یک مزیت ایجاد میکردم که بتواند راه را برای ورود به بازار هموارتر کند و ما یک شعار نیاز داشتیم ، خلاصه با همفکری و تحقیق شعارمون شد : “میوه خشک جایگزین چیپس و تنقلات مضر ” این شعار بعدها بسیار کاربردی تر شد .  

 

 

 

میوه مخلوط خشک بالسی

میوه خشک بالسی

 

 

بازار هدف میوه خشک

خب من شروع به بازاریابی کردم و برخی بازار های هدفی که من در نظر گرفته بودم رو براتون مثال میزنم … مدارس : در مدارس به طبع بچه ها در زنگ های تفریح از چیپس و پفک استفاده میکردند که خب علاوه بر کالری بالا خاصیت زیادی هم نداشت و مضر بود  بنابراین جایگزین کردن میوه خشک بسیار کاربردی بود و کمک به بسزایی هم در فرهنگ سالم سازی داشت . میوه خشک علاوه بر این که به اندازه چیپس کالری نداشت ، خواص خیلی زیادی رو هم شامل میشد . فکر کنید اگر در نظر بگیریم که از هر ۱۰ کیلو سیب تازه یک کیلو سیب خشک بدست بیاد ، یه بچه اگر یک بسته ۱۰۰ گرمی سیب خشک میخورد معادل یک کیلو میوه سیب مصرف کرده بود و این به لحاظ فیبر و ویتامین و … ایده آل بود .

البته اینم بگما یه بحثی که وجود داشت این بود که قیمت ۱۰۰ گرم سیب خشک از ۳۰ گرم چیپس بالاتر بود و به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم که بسته بندی هامون رو روی ۲۰ و ۳۰ گرم بزاریم که خریدش برای دانش آموزان منطقی و راحت تر باشه . با این تفاسیر با خوردن هر بسته ۳۰ گرمی میوه خشک معادل ۳۰۰ گرم میوه تازه مصرف شده بود  و اینگونه بود که به قول معروف ما اومدیم تهران …

خشکبار فروشی: بازار بعدی که ما به سراغش رفتیم در واقع خواستگاه میوه خشک بود ( یعنی جایی که میوه خشک بهش تعلق بیشتری داشت ) و اون هم جایی نبود جز خشکبار فروشی ها … میوه خشک همونطور که از اسمش پیداست جزو خانواده خشکبار به حساب میاد ، خاطرم هست روزای اول که بچه ها برای فروش محصول به خشکبار فروشی ها و یا مکان های دیگه مراجعه میکردند ازشون سوال میشد که اینو باید خیس کنی و بخوری ؟ خیلی هم عجیب نبود , چون نمیدونستن میپرسیدن .

تیم فروش ما با صبوری زیاد  آموزش کاملی رو به مغازه دارها دادن و با متقاعد کردن اونها موفق شدن فضایی رو در فروشگاه ها به این محصول جذاب اختصاص بدهند . بقیه داستان هم که خب دیگه خودتون به نظرم امروز که این متن رو میخونین به خوبی میدونین ، البته که ما به این حوزه ها اکتفا نکردیم و بعدش سراغ بازارهای بیشتری رفتیم  مثل فروشگاه های زنجیره ای ، شرکت های هواپیمایی ، قطارهای مسافرتی و خیلی جاهای دیگه .  

 

 

خرید میوه خشک بالسی

امروز که دارم این متن رو برای شما عزیزان مینویسم , به جرات میتونم بگم که میوه خشک یکی از پر طرفدارترین محصولات خوراکی و غذایی در کشورمون و همچنین در سطح جهان هستش و شرکت های تولیدی زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند . الان حتما سوال میکنید که چه اتفاق بزرگی برای من افتاد با رفتن توی این صنعت ؟ خب بزارین بگم که امروز میوه خشک بالسی هم ، یکی از حاضرین در صنعت میوه خشک  و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان میوه خشک میباشد و من رفته رفته با ایجاد نام تجاری بالسی شروع به تولید و بسته بندی انواع ادویه جات , سبزیجات و میوه های خشک کردم . امروز شما میتونین خوشمزه های بالسی رو چه در داخل و چه در خارج کشور به آسانی تهیه و مصرف کنید ( مطمئنم خوشتون میاد )  

 

انواع میوه خشک

در زیر لیست میوه خشک های بالسی رو باهم میبینیم:  

انواع میوه خشک وزن
انبه خشک شده ۱۵۰ گرم
میوه خشک مخلوط ۱۲۰ گرم
نارگیل خشک شده ۱۵۰ گرم
موز خشک شده ۱۵۰ گرم
سیب خشک شده ۷۰ گرم
هلو خشک شده ۱۲۰ گرم
کیوی خشک شده ۱۵۰ گرم
خرمالو خشک شده ۱۲۰ گرم
آلو شابلون خشک ۱۵۰ گرم
گلابی خشک شده ۱۲۰ گرم
 اسلایس لیمو ترش خشک ۷۰ گرم
پرتقال خشک شده ۷۰ گرم
   

 

 


 

برای خرید میوه خشک بصورت فله و بسته بندی فقط کافیه یه زنگ به      ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸       بزنید.

 


 

 

 خرید میوه خشک فله

میوه خشک فله می تواند جایگزین بسیاری از خوراکی های غیر مجاز و آماده باشد همچنین برای خانواده هایی که جمعیت زیادی دارند بسیار مناسب است و مقرون به صرفه می باشد در حقیقت یک میان وعده مقوی و سرشار از ویتامین است که طرفداران بسیاری دارد. میوه خشک می تواند در جشن ها و مراسم های مختلف نیز به کار گرفته شود . متفاوت بودن طعم میوه های خشک شده می تواند لحظات شاد و به یاد ماندنی را در جشن های شما به همراه داشته باشد.

شرکت بالسی محصولات متنوعی را در فروشگاه اینترنتی خود موجود دارد. میوه خشک فله یکی از بهترین و متفاوت ترین محصولاتی است که توسط این شرکت تولید و برای مردمان با اصالت ایران ارائه داده شده است . میوه خشک فله حتی می تواند باعث ایجاد یک کسب و کار و سود اقتصادی برای خرده فروشی ها به حساب آید . این امر در صورتی اتفاق می افتد که میوه خشک فله از فروشگاه بالسی تهیه شود و تعداد اندکی از این میوه های خشک شده باکیفیت را در بسته بندی کوچک قرار دهند و خود به فروش آن بپردازند.

 

 

برخی از خواص میوه خشک برای کودکان 

مادران می توانند از حدودا ۶ ماهگی به بعد در برنامه غذایی کودک دلبندشان ، میوه خشک را قرار دهند. برای این منظور می توانید میوه های خشک را به قطعات کوچک خرد کنید و به کودک بدهید. میوه های خشک فواید زیادی برای کودکان دارند. در ادامه به معرفی برخی از خواص میوه خشک برای کودکان خواهیم پرداخت.

 

انرژی زا : یکی از مهم ترین خواص میوه خشک برای کودکان، کالری و انرژی زا بودن آن می باشد. کودکان مدام در حال فعالیت هستند، از این رو به مواد غذایی مغذی نیاز دارند. میوه های خشک به عنوان منبع غنی و کامل برای تامین انرژی مورد نیاز کودکان شناخته می شوند. حفظ سلامت استخوان و چشم ها : میوه های خشک سرشار از کلسیم و ویتامین B هستند. از دیگر خواص میوه خشک برای کودکان می توان به حفظ سلامت استخوان و چشم ها اشاره کرد.

 

پیشگیری از کم خونی : 

پزشکان تغذیه معتقدند برخی از کودکان که تنها از شیر مادر و یا شیر خشک تغذیه می کنند ممکن است در معرض کم خونی و فقر آهن قرار گیرند. از این رو با گنجاندن میوه های خشک در برنامه غذایی کودکان می توانید تا حد خوبی از بروز کم خونی در کودکان جلوگیری نمایید. چرا که میوه های خشک حاوی آهن بوده و در پیشگیری از کم خونی در کودکان نقش مهمی خواهند داشت. هم چنین میوه های خشک می توانند در تنظیم میزان هموگلوبین خون نقش مهمی ایفا کنند.

 

درمان یبوست : از دیگر خواص میوه خشک برای کودکان، درمان یبوست به شمار می رود. برای کودکانی که دچار یبوست هستند، میوه خشک یکی از بهترین گزینه ها است. زیرا میوه های خشک مقدار زیادی فیبر دارند که می توانند در درمان یبوست مفید باشند. برای مثال آلو خشک یک راه حل خانگی برای درمان یبوست در کودکان و نوزادان محسوب می شود. چرا که آلو خشک حاوی فیبر بوده و حرکت مواد غذایی در روده را سهل و آسان می کند. برخی از میوه های خشک سرشار از پروبیوتیک ( باکتری های خوب ) هستند و به همین سبب فرآیند هضم غذا در کودکان تسریع و بهبود می بخشد.  

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.