آیا انجیر خشک چاق می کند؟

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
انجیر

آیا انجیر خشک چاق می کند؟

مصرف انجیر برای کسانی که از آن زیاد استفاده می‌کنند ممکن است چاق کننده باشد زیرا انجیر خشک حاوی کالری بالایی می‌باشد اما برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می‌گذرانند بسیار مفید است البته قابل ذکر است اگر انجیر خشک را با شیر سویا مخلوط کنند و میل کنند تاثیر مثبت تری خواهند گرفت. انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر می‌باشد به همین دلیل مصرف آن موجب فعالیت سالم روده ها می‌شود.همچنین گوگرد موجود در انجیر باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش موی سر می‌شود.


توصیه می‌شود مقاله‌های زیر را نیز مطالعه فرمایید:


فواید انجیر خشک:

انجیر  سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، مس و روی است. میوه انجیر منبع خوبی از امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶ و فیتواسترول است.

مفید برای سلامت دهان و دندان

جوشانده انجیر خشک با شیر اکسیری مفید برای سلامت دهان و دندان است.  این جوشانده برای گلودردهای چرکی، آن‍‍ژین‌ها، عفونت و زخم‌های داخل دهان بسیار مناسب است. برای تاثیرگذاری باید روزی سه فنجان از این جوشانده را میل کنید.

 مفید برای کم‌خونی

انجیر حاوی آهن فراوان است.به از مشکل کم خونی رنج می‌برند با مصرف روزانه ده عدد انجیر مقداری از مشکل کم خونی خود را رفع کنند. کم خونی در بدن انسان احساس خستگی،ضعف و بی‌حالی را زیاد می‌کند درحالی‌که با مصرف انجیر که حاوی مقدار آهن قابل توجهی می‌باشد میتوان از این مشکلات جلوگیری کرد.

انجیر  و مس

در انجیر سیاه مقدار زیادی مس وجود دارد. به همین دلیل مصرف انجیر سیاه آنزیم‌هایی که در استحکام بافت های همبند نقش بسزایی را دارند را فعال می‌کند، ارتباط بین سلولی مغز را تقویت کرده و در جذب آهن به بدن کمک بسزایی می‌کند.

انجیر و تقویت استخوان‌ها

انجیر منبع غنی از کلسیم، که از مواد ضروری تقویت و استحکام استخوان ها است، می‌باشد. همچنین انجیر سرشار از فسفر، که در شکل گیری استخوان و جوش خوردن پس از شکستن موثر است، می‌باشد. با وجود این دو ماده مهم در اتجیر میتوان گفت انجیر ارتباط مستقیمی با سلامتی استخوان‌ها در بدن انسان دارد.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.