خواص گل محمدی برای یبوست

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
غنچه گل

غنچه گل سرخ علاوه بر عطر خوب و ظاهر بسیار زیبایی که دارد دارای خواص دارویی نیز هست که در این مقاله با آن بیشتر آشنا میویم.

گل سرخ محمدی درمان کننده یبوست می‌باشد. این گل خاصیت ملین و مسهلى دارد و معده را به خوبى پاکسازى می‌‏کند و مواد رطوبتى را بیرون می‌ریزد. همچنین این گیاه جهت رفع نفخ معده نیز مفید است.

 


برای خرید و یا سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره     ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸    تماس بگیرید.


 

 

غنچه گل محمدی

 

مواد لازم شربت گل سرخ محمدی

گل محمدى ۵۰۰ گرم

گلاب ۲ لیتر

آب معدنى ۳ لیتر

عسل یک لیوان کوچک

ترنجبین 50 گرم

 

طرز تهیه شربت گل سرخ محمدی 

گل سرخ محمدى را به همراه آب معدنى روى شعله ملایم جوشانده تا زمانی که دو سوم آن تبخیر شود سپس صاف کرده و مایه بدست آمده را با ۲ لیتر گلاب بجوشانید این عمل تا زمانی ادامه پیدا کند که حداقل۰/۵ لیتر از آن بخار شود. سپس یک لیوان کوچک به آن عسل اضافه کنید و 50 گرم ترنجبین را در یک کیسه نخى قرار داده و داخل مایع بگذارید. پس از گذشت چند دقیقه کوتاه  شعله را به طور کامل خاموش کنید و اجازه دهید شربت سرد شود. مقدار مصرف شربت گل محمدی از روزانه یک قاشق غذاخورى شروع شود و در صورت نیاز به آن افزوده تا نتیجه مطلوب را بدست آورید.
 

  • ترنجبین ماده ای است شیرین که به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می‌نشیند. از نظر طب سنتی این گیاه طبیعت گرم، ولی در عین حال تر دارد. ترنجبین ملین و مسهل است. جالب است بدانید گیاه ترنجبین اگر به مقدار کم مصرف شود ملین و اگر به مقدار زیاد مصرف شود، مسهل است

 

دمنوش گل سرخ محمدی

پر گل سرخ محمدی خشک شده به مقدار کافی یا غنچه گل سرخ خشک شده به تعداد 12 عدد را در نیم لیتر آب سرد ریخته و به مدت پانزده دقیقه آن‌ها را بجوشانید سپس  بگذارید کمی سرد شود، آنگاه میل کنید.  این دمنوش جهت درمان اسهال ( مخصوصا در کودکان ) کاربرد دارد. همچنین برای شستشو و مالیدن بر روی مخاط دهان از آن استفاده می‌شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.