طرز تهیه مسقطی انجیر

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
مسقطی انجیر با مغز پسته و روکش گل سرخ بالسی

طرز تهیه مسقطی انجیر

مسقطی یک محصول بسیار مقوی و سرشار از ویتامین است. بخش عظیمی از مسقطی را انجیر، مغزها و نشاسته تشکیل می‌دهد. اگر تمایل دارید یک مسقطی ارگانیک داشته باشید می‌توانید از عسل و روغن زیتون استفاده کنید. وجود گلاب در مسقطی باعث پیشگیری از آلزایمر و آرامش اعصاب نیز می‌شود.

مسقطی انجیر چهار مغز با روکش کنجد

مواد مورد نیاز:

نشاسته گل سفید  یک پیمانه

خلال پسته و بادام دو قاشق سوپ خوری

گلاب نصف پیمانه

آب چهار لیوان

آرد برنج نصف پیمانه

شکر 2 پیمانه یا عسل 4 قاشق غذاخوری

پودر پسته به مقدار لازم

انجیر چرخ شده 1/5 لیوان

شیر 4لیوان


توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمایئد:


 

طرز تهیه مسقطی انجیر :

نشاسته را در 4 لیوان آب سرد حل کرده و از صافی عبور دهید. همچنین آرد برنج را در شیر حل کرده و از صافی رد کنید. نشاسته و آرد برنج حل شده را با یکدیگر مخلوط کرده و در یک ظرف لعابی روی حرارت ملایم بگذارید به صورت مرتب هم زده تا مایه به جوش آمده و غلیظ شود .

شکر، گلاب و انجیر را اضافه کرده مایه را روی حرارت کم گذاشته تا بجوشد و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. هنگامی که خط قاشق روی مایه محو نگردد غلیظ شده است و یخ در بهشت آماده است در کف ظرفی لبه دار مقداری پودر پسته ریخته و مواد را روی آن بریزید تا مواد صاف و یک‌دست شوند .خلال پسته و بادام را روی آنها ریخته، پس از خنک شدن بطور لوزی یا مربع برش بزنید .

نکته : در صورت شل بودن مواد برش نمی‌خورد باید در ظرفی مجددا ً آنها را جوشانیده و پس از خنک شدن برش بزنید. همچنین در صورت سفت شدن مواد نمی‌توان آنها را مصرف کرد با مقداری آب و گلاب آن را نرم کنید.

 

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.