خواص آلوورا برای پوست

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
عکس ماسک آلوورا

آلوورا یک گیاه بومی مصر باستان بوده و نام دیگر آن “گیاه جاودانگی” است . این گیاه در مکان‌های خشک رشد بسیار خوبی خواهد داشت. جالب است بدانید آلوورا از خانواده کاکتوس‌ها می‌باشد. کلاژن و ویتامین E موجود در مهم‌ترین خواص آلوورا تامین سلامت پوست و مو است . می‌توانید از ژل داخل آلوورا به عنون یک حالت دهنده طبیعی و بدون ضرر برای موهای خود استفاده کنید . در ادامه مقاله شما را با تهیه انواع ماسک‌های آلوورا آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 


برای سفارش محصولات بالسی میتوانید با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸  تماس بگیرید.


 

 

فواید آلوورا

ژل موجود در برگ‌های گیاه آلوورا یک منبع غنی از مقدار زیادی آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، ویتامین C و E می‌باشد.

 

عکس آلوورا

 

 

خواص آلوورا

  • جلوگیری از پیری زودرس

ترکیب آلوورا به همراه روغن زیتون و بلغور دوسر می‌تواند ترکیب خوبی برای تهیه یک ماسک باشد. این ماسک فرایند پیری شما می‌تواند به تعویق بیاندازد.

  • مرطوب کننده پوست

می‌توانید ژل موجود در گیاه آلوورا را خارج کرده و روی پوست خود بمالید. ژل داخل آلوورا را با یک قاشق خارج کنید و در یخچال نگهداری کنید. آن گاه از تاثیر شگفت انگیز این ماده برای مرطوب کنندگی پوست خود متاثر می‌شوید.

  • روشن کردن لکه‌های تیره پوست

ژل داخل آلوورا را خارج کنید و با چند قاشق غذاخوری آب‌لیمو مخلوط کنید. سپس ماسک تهیه شده را روی پوست خود بمالید.

  • برطرف کننده آفتاب سوختگی

ژل آلوورا را خارج کرده و در یک ظرف درون یخچال قرار دهید. سپس محلی که شامل آفتاب سوختگی شده است را توسط ژل آلوورا بپوشانید.

  • تقویت رشد مو

ترکیب ژل آلوورا به همراه مقداری روغن کرچک می‌تواند به تقویت و رشد موهای شما کمک بسیار مفیدی کند. این ماسک را میتوانید هر شب روی موهای خود قرار داده و صبح آن را آبکشی نمائید.

  • براق کننده مو

ژل  داخل آلوورا می‌تواند یک حالت دهنده و براق کننده خوب مو های شما باشد. زمانی که در حمام هستید پس از شستن موهای خود، ژل بدست آمده از داخل این گیاه را به موهای خود بمالید چند دقیقه بگذارید روی موهای شما بماند سپس بشوئید. میتوانید از این شامپوی خانگی هفته ای یکبار نیز استفاده کنید.

  • متعادل کردن PH پوست سر

می‌توانید برای تنظیم PH پوست سر خود و پاک سازی موهایتان از آلودگی از یک شامپوی خانگی آلوورا نیز استفاده کنید. مقداری رروغن معطر همچون روغن نارگیل،روغن زیتون یا روغن کنجد را به همراه مقداری شیر نارگیل و ژل آلوورا ترکیب کرده و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی سر خود بمالید سپس آبکشی نمائید.

 

عکس آووکادو

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.