معرفی ادویه‌جات با طبع گرم

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه

ادویه‌ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می‌شوند. برخی از آنها که دارای طبع گرم هستند برای افراد سرد مزاج مناسب می باشند. ادویه‌های گرم را می‌توانید برای ایجاد تعادل مزاج در آشپزی مورد استفاده قرار دهید. این ادویه‌ها را باید با کیفیت خیلی عالی از طریق فروشگاه های معتبر سفارش دهید و از مرغوبیت آنها و خواصی که دارند به خوبی استفاده کنید.

هفت ادویه گرم

هفت ادویه گرم شامل ترکیبات مختلفی است که دارای طبع گرم هستند و یک نوع ادویه ایرانی به شمار می‌رود که از مواد معطر تشکیل می‌شود. این ادویه‌جات گرم را می‌توانید بر اساس ذائقه خود در پخت و پز مورد استفاده قرار دهید. هفت ادویه با کیفیت و گرم که بسیار پرطرفدار هستند و محبوبیت زیادی در بین مردم دارند شامل موادی به شرح زیر است:

1- دارچین
2- گلپر
3- سماق
4- زنجبیل
5- فلفل قرمز
6- فلفل سیاه
7- زردچوبه
ادویه‌های نام‌برده‌ شده به میزان لازم و مساوی با هم ترکیب می‌شوند تا محصولی به نام ادویه گرم تولید شود و با کیفیت بی نظیر و خارق‌العاده‌ای در دسترس شما عزیزان قرار گیرد.

ادویه‌جات با طبع گرم

ادویه‌جات با طبع گرم

ادویه‌های گرم برای بلغمی‌ها

برخی از مردم دارای مزاج بلغمی هستند و برای اصلاح مزاج خود باید از رژیم غذایی درستی پیروی کنند و ادویه‌های مناسبی را در غذاهای خود به کار برند. ادویه‌جات گرم از قبیل دارچین و زنجبیل، بابونه، گل گاوزبان، بادرنجبویه، بهار نارنج برای افراد بلغمی بسیار مناسب هستند. به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که جزو این دسته از اشخاص به شمار می‌روید با استفاده از این مواد خوراکی مزاج خود را به راحتی اصلاح کنید. می‌توانید برای انجام این کار و برای اصلاح مزاج بلغمی ادویه‌های مورد نظر را هم به صورت دم‌نوش تهیه کنید و هم در پخت و پز به کار برید. در هر صورت می‌توانید از خاصیت‌های منحصر به فردی که این نوع از ادویه‌ها دارا هستند به خوبی برخوردار شوید. به همین خاطر بهتر است که از مصرف این نوع از ادویه‌ها در طول روز غافل نشوید تا بتوانید مزاج خود را تغییر دهید و زندگی سالم و بدون دغدغه‌ای داشته باشید.

 

 


برای خرید انواع ادویه جات بصورت فله و بسته بندی با شماره  09128939218  تماس بگیرید.


 

عوارض خوردن ادویه‌های گرم

ممکن است زمانی که ادویه‌های گرم را مصرف می‌کنید با عارضه‌های جانبی مختلفی روبه‌رو شوید. به همین خاطر در مصرف این نوع ادویه‌جات هیچگاه زیاده روی نکنید و همیشه حد تعادل را حفظ نمایید تا با هیچ نوع مشکلی مواجه نشوید. اما در صورتی که دچار عوارضی از قبیل کهیر شدید باید جهت درمان آن اقدام کنید. برای درمان عوارض ناشی از مصرف این ادویه‌ها و پیشگیری از بروز این عوارض بهتر است که همراه با مصرف این ادویه‌ها از خوردن عرقیات و مواد خوردنی خنک نیز غافل نشوید. به این ترتیب می‌توانید تعادل خاص و منحصر به فردی بین مزاج خود و عوارضی که ناشی از خوردن ادویه‌های گرم در بدن شما ظاهر می‌شوند ایجاد کنید.

ادویه‌های گرم برای چایی

برخی از مواد خوردنی دارای طبع سرد هستند و برای ایجاد تعادل باید آنها را همراه با ادویه‌های گرم مصرف کنید. به‌ عنوان‌ مثال طبع چای سرد است و اگر در زمان دم کردن چای آن را همراه با یکی از ادویه‌جات با طبع گرم مصرف کنید می‌توانید مزاج آن را تغییر دهید. در این صورت تعادل خوبی در طبع چای به وجود می‌آورید و دچار مشکل نمی‌شوید. می‌توانید در دم کردن چای از ادویه‌هایی از قبیل اسطوخودوس، دارچین، هل، زنجبیل، بهارنارنج و غیره استفاده کنید. به کار بردن این نوع از مواد خوراکی در چای از یک طرف طبع چای را متعادل می‌کند و از طرف دیگر عطر و بوی بی نظیری به چای می‌دهد. به همین خاطر برای بهره گیری از خواص این ادویه‌ها می‌توانید آنها را با چای ترکیب کنید. این ترکیب برای افراد بلغمی مزاج بسیار عالی و فوق‌العاده عمل می‌کند.

ترکیبات ادویه‌های گرم

ترکیب ادویه‌های گرم را می‌توانید بر حسب میل خود و با توجه به ذائقه‌ای که دارید تغییر دهید. به‌عنوان‌ مثال اگر نسبت به گل گاوزبان میلی ندارید و یا به آن آلرژی و حساسیت دارید می‌توانید در تهیه ادویه دلخواه خود از هل به جای گل گاوزبان استفاده کنید. به طور کلی در صورتی که تمام ادویه‌های گرم را به خوبی بشناسید می‌توانید آنها را جایگزین یکدیگر کنید. به این طریق است که به تغییر درست و اصولی این ادویه‌ها می‌پردازید و از فواید آنها بهره‌مند می‌شوید. توجه داشته باشید که تغییر ترکیبات ادویه گرم می‌تواند توسط افراد متخصص در این زمینه نیز انجام شود. می توانید با مراجعه به عطاری معتبر از اشخاص متخصص در این حیطه کمک بگیرید و از آنها بخواهید که ترکیبات خوبی برای تهیه ادویه گرم برای اصلاح مزاج شما در نظر بگیرند و جهت تغییر طبع خود اقدام کنید. به هر حال باید در تهیه ادویه گرم مورد نیاز خود دقت کنید و به ترکیبات موجود در آن توجه کافی داشته باشید تا بتوانید طبع خود را به درستی تغییر دهید.

جمع بندی

توجه کنید که در ابتدا و قبل از مصرف هر نوع ادویه در مورد طبع آن اطلاعات خود را کامل نمایید و از طرف دیگر طبع خود را نیز بشناسید. فقط در این صورت است که می‌توانید بهترین نمونه از ادویه‌ها که برای طبع شما مناسب است را انتخاب کنید و آنها را در آشپزی و یا به صورت دم‌نوش و حتی همراه با چای میل کنید تا از فایده‌های این ادویه‌ها به خوبی بهره برید.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.