لیمو عمانی و طرز تهیه لیمو عمانی صنعتی و لیموعمانی خانگی

No Comments
3 دقیقه زمان مطالعه
لیمو عمانی سالم

لیمو عمانی چیست؟

فرهنگ‌های متفاوت دارای سلایق متفاوت نیز هستند. لیمو عمانی یا همان لیمو ترش شیشه یا به عبارت دیگر تغن میوه‌ای خشک شده است که بویی اعجاب انگیز دارد . لیمو عمانی جزو چاشنی‌های معروف غذاهای خاورمیانه است که بیشتر مصرف را در بین ایرانیان داراست. لیمو عمانی در طعم و مزه‌دار کردن خورشت‌های سنتی ایرانی جایگاه خاصی را داراست. برای آشنایی بیشتر با فواید این میوه‌ی خشک همراه بالسی باشید. لیمو عمانی که به طور قطع از امان سرچشمه می گیرد با خواص عالی خود چه از نظر طعم و مزه و چه از نظر دارویی محبوب بسیاری از علاقمندان به طب سنتی است.

عکس لیمو عمانی

 

 


برای تهیه لیمو عمانی بالسی و سفارش سایر محصولات میتوانید با شماره   ۰۹۱۲۸۹۳۹۲۱۸  تماس بگیرید.



بیشتر بخوانید : سبزی آش دوغ چیست ؟


 

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

بسیاری در فصل بهار و تابستان علاقمندند تا مصرف خانگی لیمو عمانی خود را به صورت خانگی تهیه کنند. اولین قدم در انجام این کار این است که محیطی آفتاب گیر در اختیار داشته باشید. لیموها را خوب بشویید و بر روی آن ها نمک بپاشید، بیست و چهار ساعت تمام آن‌ها را رها کنید و بعد از آن با آب سرد به خوبی شستشو دهید.

در این مرحله باید چند لیوان آب و سرکه را مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید، بعد از به جوش آمدن سرکه و آب، لیموها را به آن اضافه کنید. پس از ده ثانیه لیموها را از آب و سرکه ی در حال جوش خارج کنید و با آب سرد آبکشی نمایید. بعد از این این شوک دوباره لیموها را به سرکه و آب جوش اضافه کنید و یک دقیقه زمان دهید تا بجوشند و بعد از آن لیموها را داخل آبکش بریزید اما آب بر روی آن ها نگیرید. در مرحله ی انتهایی بر روی لیموها با خلال دندان چند سوراخ ایجاد کنید و آن ها را در آفتاب قرار دهید . بعد از ده روز لیموها خشک می شوند و بهتر است آن‌ها را در سایه قرار دهید تا پروسه‌ی خشک شدن کامل انجام گیرد.

 

طرز تهیه لیمو عمانی صنعتی

در خشک کردن لیمو عمانی به صورت صنعتی لیموها را در دستگاه‌های خشک کن صنعتی با قدرت بالا قرار می‌دهند و با کمترین زمان آن‌ها را خشک می‌کنند که صد البته عطر و طعم لیمو را به اندازه‌ی لیمو عمانی خانگی آزاد نخواد کرد، اما سریع‌ترین روش و کم‌هزینه ترین راه حل برای تهیه‌ی لیمو عمانی همین روش صنعتی است.

 

چطور تلخی لیمو عمانی را بگیریم

لیمو عمانی به دلیل تخمیری که در آن انجام می شود مزه‌ی انتهایی آن کمی تلخ است . برای اینکه این مشکل را در غذا از بین ببریم بهتر است از گرد لیمو عمانی استفاده کنیم. پر لیمو عمانی که در سایت بالسی برای خریداری موجود است این کار را راحت‌تر می‌کند . برای گرفتن تلخی لیمو عمانی‌های خانگی بهتر است چند ساعت قبل از مصرف آن را با آب گرم خیس کنید تا تلخی لیمو کم شود. گرفتن هسته های داخلی لیمو عمانی نیز می تواند طعم بهتری به غذای شما ببخشد. مزیت استفاده از پر لیمو عمانی بالسی صرفه جویی در زمان و طعم به یاد ماندنی این لیموهای خشک است.

 

عکس پر لیموعمانی

مزاج لیمو عمانی

لیمو عمانی به دلیل مزاج سرد و خشکی که داراست بهتر است در انتهای پخت به غذا اضافه شود. همچنین استفاده‌ی مدام از لیمو عمانی می تواند چاق‌کننده باشد. کسانی که مبتلا به چربی خون هستند به راحتی می‌توانند از لیمو عمانی استفاده کنند و نتایج عالی آن را مشاهده نمایند. برای جلوگیری از غلظت خون نیز می توانید در فصل زمستان دم کرده‌ی گل گاو زبان و لیمو عمانی را استفاده کنید.

 

 

لیمو عمانی در چه غذایی مصرف می شود

ذائقه‌ی ترش پسند ایرانیان موجب شده تا مصرف لیمو عمانی در خورشت‌های ایرانی بسیار مورد پسند باشند . خورشت قرمه سبزی که چاشنی اصلی آن لیمو عمانی است از محبوب ترین خورشت‌های سنتی ایرانی است که طعم خاص لیمو را در کنار سبزی و گوشت به مجموعه‌ای دل‌انگیز تبدیل می کند. خورشت قیمه از دیگر غذاهایی است که در آن لیمو عمانی خود نمایی می‌کند. طعم ترش این لیمو به طور شگفت‌انگیزی با این نوع خورشت‌ها هماهنگی پیدا می کند. در تهیه‌ی آب‌گوشت نیز از لیمو عمانی استفاده می‌شود.

No Comments
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.